Рекомендації

 

Рекомендації з експлуатації автомобіля в зимовий період від фахівців Renault

Паливо дизельне. Як правило, зараз заправки пропонують паливо відповідно до температури оточуючого середовища. Тим не менш, в окремих випадках існує ризик загустіння дизельного палива через кристалізацію парафінів, що призводить до труднощів у роботі паливної апаратури під час сильних морозів. Необхідно дотримуватися наступних рекомендацій:

  • Заправляти дизельне паливо тільки на брендових заправках марки Євродизель. Не заливати паливо з каністр прямо в бак. Якість палива в каністрах дуже сумнівна, а ризик забруднення системи дуже високий.
  • Консультуватися на заправках щодо марки палива та граничної температури  його фільтрації. Паливо має відповідати стандарту ДСТУ 4840:2010 (Міжнародний стандарт EN590:2004) і мати марку, на якій зазначено граничну температуру фільтрації («С» до -5°С, «D» до -10°С, «E» до -15°С, «F» до -20°С) в залежності від погодних умов.
  • Необхідно слідкувати за прогнозом погоди і у випадку різкого падіння температури використовувати присадки антигель (наприклад Liqui Moly, Hi-Gear). Їх варто додавати в теплому вигляді в бак перед заправкою (зберігайте в салоні). Бажано, щоб паливо в баку також було теплим, а для цього автомобіль повинен попередньо експлуатуватися (краще заправлятися увечері). Холодна присадка, залита в бак після заправки, буде неефективна.
  • Ніколи не намагайтеся запустити двигун шляхом буксирування. Це може призвести до поломки двигуна.
  • Перевірте  ємність свого акумулятора на сервісній станції. Якщо АКБ більше 3 років, її бажано замінити до виникнення проблем із запуском (прокручування) мотора під час сильних морозів.

Склоочисники. Повинні очищувати скло без розводів і смужок з одного проходу. Якщо це не так потрібно купити нові склоочисники. Існує небезпека затримки очистки скла у випадку забруднення від автомобіля, що рухається попереду, що може призвести до виникнення небезпечної обстановки.

Рідина омивача. Купувати рідину омивача необхідно не тоді, коли вона скінчиться у резервуарі і не буде бризкатися на скло, а коли вона скінчиться в багажнику. Є ризик того, що омивач в бачку може закінчитися в найнеочікуваніший момент (за містом, вночі, в найбруднішу погоду на найзвивистішій дорозі). Звертайте увагу на температуру замерзання рідини і заливайте (розбавляйте) її із запасом за нижньою границею температури повітря. Слідкуйте за прогнозом на найближчу добу, щоб заливати рідину із запасом за температурою.

 

Рекомендації з використання шин від Nokian

  • Міняти шини на автомобілі необхідно, коли середньодобова температура досягає +7 градусів.
  • Мінімальна глибина протектора для безпечного руху взимку повинна бути не менше 4 мм, влітку - 3 мм.
  • На передчасне зношування шин найбільший вплив має агресивний стиль їзди. Також, щоб уникнути передчасного зносу, необхідно регулярно перевіряти кути установки коліс (розвал/сходження), стан колісних дисків, підвіски, а також перевіряти тиск в шинах хоча б раз на два тижні. Несвоєчасне сезонне перевзування також сприяє передчасному зносу.
  • При будь-якому, навіть незначному пошкодженні шин, необхідно звернутися до фахівця для огляду. При діагностиці пошкодження шини, ОБОВ'ЯЗКОВО, потрібно демонтувати її з диска, оскільки в іншому випадку неможливо оцінити характер і масштаб цього пошкодження зсередини.

 

Воддіння влітку - поради від Goodyear 


Замініть зимові шини на літні
Якщо в холодну пору ви використовуєте зимові шини, поміняйте їх на літні, щойно температура остаточно перевищить 10 °C. Якісні літні шини покращать характеристики вашого автомобіля на вологих і сухих дорогах.
Не піддавайтеся спокусі одночасно використовувати літні та зимові шини, бо це значно погіршує керованість автомобіля.
 
Перевірте тиск у шинах
Влітку тиск у шинах падає вдвічі швидше, ніж взимку. Водіння на шинах з низьким тиском призводить до зростання кількості тепла, що утворюється під час кочення, а це відповідно збільшує витрати палива. Майте за звичку частіше перевіряти тиск у шинах за теплої погоди.
 
Перевірте глибину протектора
Глибина протектора має складати не менше 1,6 мм (мінімум, що встановлений законом)
 
Чи можна їздити на зимових шинах влітку?
Якщо з літніми шинами взимку все зрозуміло, то зворотне питання здається не таким вже й безглуздим. Дійсно, чому б не «доїздити» на зимових шинах влітку і не зекономити на новому комплекті літніх? Відповідь проста: склад суміші для зимових шин розроблено для ефективної роботи за низьких температур, зазвичай, не вище +10˚С.  При зростанні температури гума втрачає свої якості та припиняє забезпечувати зчеплення з асфальтом, який також нагрівається. Тому їздити на зимових шинах влітку так само небезпечно, як і на літніх взимку.

Як правильно зберігати зимові шини влітку?
По закінченні зимового сезону перш за все треба переконатися у тому, що цей комплект шин ще можна використовувати. Гума зберігає свої якості близько п’яти років, але тільки якщо дотримуватись оптимальних умов зберігання. Після заміни ретельно огляньте шини на наявність тріщин та «гуль», а також оцініть залишок протектора. Зазвичай, на шинах є спеціальні індикатори зношування, які стираються разом з протектором та вказують на  залишок ( для літніх шин  - це 1,6, для зимових –4 м). Якщо залишилось 4 і менше – час міняти шини на нові. Також варто пригадати, в якому році був придбаний комплект. Навіть за невеликих пробігів у шин є термін придатності, адже з часом якості гумової суміші втрачаються.
 
На дисках чи без?
Шини слугуватимуть довше, якщо зберігати їх на дисках зі звичним тиском. Варто запастися двома комплектами дисків – для зими та для літа. Шини на дисках і під тиском можна зберігати як горизонтально, склавши їх одна на одну, так і вертикально. Якщо ж такої можливості немає, треба постаратися забезпечити найкращі умови для зберігання. Вертикальний ряд (шини одна на одній) має складатися не більш ніж з чотирьох шин, раз на місяць бажано робити їх ротацію. Можна зберігати шини вертикально та час від часу прокручувати, аби не застоювались в одній точці контакту. Окрім того, шини, як на дисках, так і без них, мають бути розташовані на рівній поверхні, без вигинів, які можуть призвести до деформації. Краще за все складати шини на палети чи полиці.
 
Приміщення та умови
В першу чергу треба подбати про приміщення, де будуть зберігатися шини. На них не повинно потрапляти пряме сонячне світло, а коливання температур не має бути різким і знаходитись у межах від -5 до +25˚С, оптимальна відносна вологість – 60%. Важливо уникати контакту шин з агресивними рідинами (розчинниками, кислотами) і тримати їх подалі від джерел тепла (батарей, труб опалення та гарячого водопостачання, генераторів тощо). У середину шин не має потрапляти волога.
 
Центри зберігання шин
Важко забезпечити ідеальні умови для зберігання шин удома. Тому віднедавна шинні центри пропонують послуги по зберіганню зимових шин влітку, а літніх – взимку. Очищені від бруду, у спеціально обладнаному приміщенні з правильним мікрокліматом, шини не тільки спокійно чекатимуть наступного сезону, а й збережуть свої унікальні якості. Такі послуги пропонують автомобільні сервісні станції та спеціалізовані шинні центри, в тому числі авторизовані шинні центри Goodyear.

 

Порівняння літніх та всесезонних шин

Літні шини: 
Літні шини  розроблено для досягнення оптимальних характеристик за температури вище 7 °C. В таких шинах зазвичай використовується м’яка гумова суміш, що забезпечує якісне зчеплення як на сухій, так і на вологій дорозі. Проте ця суміш робить літні шини менш придатними для зимових умов за температури нижче 7 °C.
 

Варто обрати літні шини, якщо:

  • Ви хочете отримати від автомобіля максимальну керованість та ефективність у літній сезон.
  • У вас є комплект зимових шин для холодних місяців.

 
Всесезонні шини:
Всесезонні шини – це розумний компроміс між характеристиками тільки літніх і тільки зимових шин. Їх цілком можна використовувати в регіонах з помірними зимами (легкі снігопади, температура рідко опускається нижче точки замерзання). Всесезонні шини Goodyear відповідають високим стандартам експлуатації у зимовий період, на них ставляться ті самі позначки, що і на зимові шини: «M+S» та символ «Сніжинка». Це означає, що їх дозволяється використовувати взимку там, де закон передбачає змінювати літні шини на зимові.
 
Варто обрати всесезонні шини, якщо:

  • В вашому регіоні температура взимку не опускається нижче -5°C (якщо температура буває нижче, вам потрібно придбати зимові шини).
  • Ви хочете використовувати одні і ті ж шини протягом року.
  • Вам немає де зберігати та встановлювати другий комплект шин.

 

Про Goodyear
Компанія Goodyear – один з найбільших світових виробників шинної продукції. Штат працівників компанії складає близько 69 000 осіб. Компанія виробляє свою продукцію на 52 заводах, що розташовані в 22 країнах світу. В двох інноваційних центрах – в Акроні (штат Огайо, США) і Кольмар-Берге (Люксембург) розробляються найсучасніші продукти та послуги. Компанія Goodyear заснована в 1898 році та встановлює високі технологічні та виробничі стандарти вже понад 100 років. Додаткову інформацію про компанію Goodyear та її продукцію ви можете отримати на сайті www.goodyear.ua

 

Що таке ремінь ГРМ і чому важливо слідкувати за його станом?

«В двигуні внутрішнього згорання будь-якого автомобіля  існують дві важливі деталі - це Колінчатий і Розподільчий вали.
 
* Розподільчий вал перетворює обертальні рухи в поступальний рух клапанів, які відкривають подачу свіжого повітря в циліндр двигуна і дають можливість виходу вихлопних газів.
* Колінчатий вал обертається через запалення палива в циліндрах двигуна. Спалахи палива перетворюють поступальний рух поршнів і шатунів в обертальний рух колінчатого валу з метою подальшої передачі обертального моменту через трансмісію на колеса автомобіля.
 
Обидва вали повинні працювати за завчасно встановленим синхронним режимом. Ремінь ГРМ (ремінь газорозподільчого механізму) виконує роль зв’язної ланки між валами і синхронізує їх. Порушення встановлення ременя ГРМ чи його послаблення можуть призвести до аварійного режиму роботи двигуна і дорогого ремонту. Відбувається так зване зміщення фаз ГРМ внаслідок чого клапани відкриваються невчасно. Вони упираються в поршні від циліндрів і це призводить до блокування колінчатого вала.

Ремінь ГРМ розрахований на  період експлуатації автомобіля і його необхідно міняти своєчасно. Виконання цих робіт вимагає спеціальних навичок, точного дотримання інструкцій і застосування спеціального інструмента. У випадку недотримання будь-якої з цих умов існує ризик передчасного виходу з ладу ременя ГРМ і руйнування двигуна.
 
Тільки офіційна дилерська мережа в повному обсязі володіє всіма можливостями і може гарантовано і якісно виконати заміну ременя ГРМ. Для цього у дилерів є все необхідне: спеціальний інструмент (його наявність перевірена «Рено Україна»); кваліфікований персонал і навички (досвідчені механіки пройшли навчання «Рено Україна»); необхідні інструкції (детальні технологічні карти передбачені програмним забезпеченням дилерського центра і їх наявність контролюється «Рено Україна»)».
 

 

Економне водіння з системою ECO MODE

Звички водіння змінюються – це факт. Завдяки засобам масової інформації, виробникам та регулюючим органам, концепція еко-водіння стає все більш актуальною. Більш розслаблений стиль водіння, менше викидів в атмосферу, нижчі витрати палива: аргументів на користь еко-водіння безліч. Результати говорять самі за себе: еко-водіння допоможе зекономити від 10 до 20% палива! Фактичні витрати палива залежать від умов експлуатації автомобіля, обладнання, що використовується, та стилю водіння.
Якщо в автомобілі встановлено систему Driving Eco2, витрати палива та рівень викидів СО2 можна скоротити на 25% (в залежності від умов та стилю водіння). Інноваційні технології дають водію більше контролю над витратами палива та рівнем викидів СО2. На панелі приладів відображається вся потрібна інформація, індикатор підкаже найкращий момент для зміни передачі, а система оцінить ваш стиль водіння (зелений, жовтий чи оранжевий).
При активації системи Eco Mode, налаштування двигуна оптимізуються для більш стриманої та економної їзди: адаптується розгінна динаміка, крутний момент та потужність автомобіля, а також оптимізується робота системи кондиціонування та обігріву салону. Рух стає більш плавним і автомобіль прискорюється менш динамічно, що в результаті дозволяє заощадити паливо.


Як я можу навчитися «еко-водінню»?

Необхідно дотримуватися кількох простих правил:

1. Перемикайте передачі у потрібний момент та частіше ніж зазвичай звертайте увагу на тахометр:

  • Перемикайтеся на вищу передачу, починаючи з 2000 об/хв для дизельних двигунів і починаючи з 2400 об/хв  для бензинових двигунів;
  • Переходьте на нижчу передачу, якщо оберти опускаються нижче за 1000 об/хв; 
  • При сталій швидкості або при незначному прискоренні використовуйте найбільш високу  передачу, наскільки це можливо.

2. Обирайте плавне водіння:

  •  Прогнозуйте завантаженість руху двигуна для гальмування, перемикаючись на нижчі передачі, і якомога раніше гальмуйте за допомогою педалі гальм;
  •  На швидкості понад 50 км/год намагайтеся підтримувати рівномірну швидкість.

3. Контролюйте прискорення та швидкість:

  •  Для швидкого досягнення 5-ї передачі, розганяйтеся динамічно до 50 км/год  перемикаючи передачі;
  • На швидкості більше 50 км/год утримуйтеся від прискорень та обмежуйте швидкість. 

4. Правильно поводьтеся на підйомах та спусках:

  • На спуску підтримуйте швидкість руху;
  • На підйомах уповільнюйтесь, не створюючи перешкод дорожньому руху. 

5. Використовуйте двигун свідомо:

  • Вимикайте двигун через 30 с після зупинки;
  • Стежте за тим, щоб двигун не працював на малих обертах (для підвищення  температури) перед початком руху і навіть зимою. 

6. Оптимізуйте використання автомобіля:

  • Використовуйте систему кондиціонування тільки за необхідності;
  • Обмежуйте різницю між зовнішньою температурою і температурою в салоні до 5С° (окрім  дуже холодних погодних умов); 
  • Щомісяця перевіряйте тиск у шинах; 
  • Не возіть в автомобілі зайвий вантаж.

 

Як підготувати авто до зими

З настанням похмурої пізньої осені актуальним стало питання по підготовці авто до зими. Це вічна тема для автомобілістів, адже весна та осінь це найбільш вразливі пори року для сталевих коней.

Отже, ми вирішили підібрати найбільш вразливі місця авто, на які потрібно звернути увагу до настання зими.
 
Шини
Коли середня добова температура падає нижче семи градусів, необхідно змінити літній комплект шин на зимовий. Літня гума при таких температурах вже втрачає свої властивості і задубіває, що збільшує гальмівний шлях і може призвести до ДТП.
Зимові шини це запорука ефективної роботи гальмівної системи на мокрому, сухому і покритому листяною кашею осінньому асфальті.
 
Рідини
Оскільки рідини є найбільш вразливими до перепаду температур на їхній стан необхідно звернути увагу теж ще до настання морозів.
Найвразливішою є рідина омивача, яку необхідно замінити на зимову, відповідно до температурного режиму, що дозволить вам безпечно почувати себе у сніжну, дощову погоду та не хвилюватися, що рідина може замерзнути у самому бачку, або вже безпосередньо на вітровому склі.
Охолоджуючу рідину також потрібно перевірити на співвідношення води та рідини. Чим більша вірогідність того, що охолоджуюча рідина в системі втратила свої властивості, або у системі знаходитися велика кількість води, тим більше вірогідність того, що рідина замерзне у системі, а вже це призведе до дорогого ремонту.
Рідину гальмівної системи необхідно змінювати приблизно раз на два роки, тому що гальмівна система має можливість накопичувати вологу, що може спричинити перемерзання.
 
Акумулятор
Огляньте акумулятор на предмет тріщин та очистіть контакти і верхню площину корпусу. Клеми повинні бути чистими, сухими і змащеними для запобігання корозії.
На спеціалізованому СТО необхідно перевірити рівень заряду АКБ та зарядити, або замінити зношений акумулятор.
Восени також необхідно перевірити систему освітлення, стан склоочисників та змастити ущільнювачі дверей спеціальним силіконовим спреєм, що вбереже вас від примерзання дверей під час сильних морозів та продовжить термін їх експлуатації. 

Інформація взята з цього джерела